tiistai 27. helmikuuta 2018

Lisää energiaa ja hyvinvointia - kyllä kiitos!


Näin talvisaikaan en ole ollenkaan energinen ihminen. Pimeys ja kylmyys saavat kehoni lepotilaan. Se haluaa kääriytyä vilttiin ja se huutaa suklaataa. 

Olisi ihanaa olla aamuvirkku ja rakastaa juoksulenkkejä pakkasesta piittaamatta. Olisi ihanaa jaksaa lähteä edes kävelylenkille. (En lähtenyt tänäänkään, koska ulkona on liian kylmä.)

Tällaiseen tilanteeseen hiukan kyllästyneenä tartuin kirjaan Hyvän olon kuningatar (kirjoittanut Elisa Mattila.) Se on 30 päivän mittainen ohjelma parempaan oloon. 



Kokonaisvaltainen hyvä olo syntyy fyysisestä kunnosta, sisäisestä vahvuudesta ja ravintoon liittyvästä hyvinvoinnista. Koska kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin yhden osa-alueen laiminlyönti vaikuttaa muihin osioihin. 

Kirjassa on paljon harjoituksia, mutta sopivasti. Välillä pitäisi pysähtyä oikeasti miettimään asioita ja elämää ylipäätään. 

Jos jokin nykytilassa ei tyydytä, muutos ei tapahdu itsestään. 


Aika kuluu, eikä koskaan ole hyvä hetki aloittaa. Aseta siis tavoite, johon haluat päätyä. Tavoite ohjaa ajatuksia ja toimia, ja näin huomaamme niitä asioita, jotka edistävät tavoitteen toteutumista. Hyvä tavoite nostaa motivaatiota. Siihen liittyy ilo ja vapaus, ei pakko ja ankaruus. 

On tärkeää kyseenalaistaa ja kuunnella mitä mieltä sydän on.

Lue kirjaa päivä kerrallaan.  Jos luet enemmän, et ennätä sisäistää kaikkea ja miettiä kunnolla. Ajatukset ja pohdista ovat tärkeitä. (En ole itse vielä kirjan lopussa, mutta päätin esitellä kirjan silti.)

Onnellisuus on vastuun ottamista itsestään. Se syntyy pienistä asioista. 


Kursivoidut kohdat ovat ajatuksia kirjasta. Kustantaja WSOY


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti ilahduttaa aina! Kiitos!